uz galvÄ e-pasts
Zivis un Jūsu veselība:
  • Zivju patēriņa saistība ar labu veselību pierādīta vēl vairākos pētījumos
  • Latvijas Avīze: Ar zivi jāmielojas divreiz nedēļā
  • Zivju eļļa aizkavē garīgo traucējumu sākšanos
  • Zivju eļļa ir efektīva pie asins saindēšanās ārstēšanas
  • Gatavošanas metodes ietekmē Omega-3 taukskābju labvēlīgo efektu
  • Arhīvs
  • Zivju ietekme uz sievietēm grūtniecēm un bērniem:
  • Omega-3 taukskābju trūkums uzturā traucē bērna attīstībai
  • Zivju eļļa palīdz bērnu izrunai
  • Pētījumi apliecina, ka lašu, sardīņu vai citu zivju ēšana var palīdzēt grūtniecēm izvairīties no depresijas pirms un pēc dzemdībām
  • Zivis palielina jaundzimušo bērnu svaru
  • Treknas zivis paaugstina bērnu inteliģenci
  • Arhīvs
  • Vispārēja informācija
  • Garšaugu saderība ar jūras produktiem
  • Kaut kas īpašs - store
  • Par saldūdens zivīm (3.daļa)
  • Par saldūdens zivīm (turpinājums)
  • Par saldūdens zivīm
  • Arhīvs
  • Meklēt lapā:
    Parakstīties uz jaunumiem:
    Zivju patēriņš

    ZIC

    Tanks

    LTVC

    Calis

    Zivju patēriņa saistība ar labu veselību pierādīta vēl vairākos pētījumos

    Nesen tika publicēti vēl divi jauni pētījumi, kuros slavināta zivju produktu lietošanas labā ietekme uz cilvēku veselību un dažreiz pat dzīvības glābšana.

    Pirmajā pētījumā teikts, ka zivju eļļas var pasargāt sievietes no krūts vēža. Zinātnieki no Freda Hačinsona Vēža Izpētes Centra, kas atrodas ASV, Sietlā, apgalvo, ka cilvēki, kas papildus lieto zivju eļļu, par trešdaļu samazina krūšu audzēju attīstības risku. Pētījumā, kurā piedalījās 35,000 sieviešu, tika atklāts, ka tām sievietēm, kas regulāri lietoja zivju eļļu, bija par 32 procentiem mazāka iespēja slimības attīstībai. Zivju eļļai jau sen slavē par to pozitīvo ietekmi uz sirds veselību, bet šī ir pirmā reize, kad tā tiek saistīta ar iespējamo krūts vēža samazināšanu. Pētnieki apgalvo, ka omega-3 taukskābes, kuras ietilps uztura bagātinātājā, var samazināt vispopulārākā slimības tipa, invazīva krūts vadu vēža, attīstīšanās risku.

    Savukārt citā pētījumā ir atklāts, ka vīrieši, kas regulāri ēd zivis, dzīvo ilgāk. Korejas Nacionālā veselības Institūta veiktajā pētījumā, kurā piedalījās 40-69 gadus veci vīrieši, atklāts, ka 57 procentiem vīriešu, kas zivis ēda katru dienu, ir daudz mazāka iespēja tuvāko trīs gadu laikā saslimt ar metabolisko sindromu nekā tiem, kas zivi ēda retāk kā reizi nedēļā. Pētījumā arī ierosināts, ka zivju eļļas piedevas var palīdzēt samazināt asinsspiedienu un samazināt mirstības gadījumu skaitu starp cilvēkiem ar konstatētām sirds slimībām. Tomēr Lielbritānijas pētnieki uzskata, ka Tālajos Austrumos daļa no cilvēku labas veselības noslēpuma ir tieši tas, ko viņi neēd, nevis ēd. Pretēji Rietumniekiem, korejieši un Japānas iedzīvotāji ēd ļoti maz piesātināto tauku. Pārbaužu laikā līdzīgi rezultāti tika atklāti arī starp Korejas sievietēm.

    Raksts un foto no portāla Fis.com

     
     
    2005 (c) LVAEI Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centrs